Jul hos mormor och morfar

Jag hittar inte några bilder när vi firade Jul i Sunne.
Hittade en bild på huset där mormor och morfar bodde i Sunne
Och det var här jag blev livrädd för tomten! Det  var en  "gråklädd" tomte som knackade på köksfönstret...  - Jag som trodde att alla tomtar var röda !!!
Här  promenerar vi utaför huset  på 80-talet,  min syster och moster kerstin (med min hund Ida) utanför huset  de flyttade till på  40-talet.
De bodde på nedre våningen i en 3.a  med fin trädgård med lekstuga. 
 
Hit flyttade mormor och morfar från sitt moderna boende med badkar och elspis.
Till omodernt med kallvatten,vedspis och kakelugnar,toalett i farstun...
Och en elak tant till granne!  "tyckte vi barn"  
Och morfar fick slita hårt  - hämta och hugga  ved i vedboden igen!
 
Tänker ofta på Sunne och allal roliga minnen  för oss barn !

Kommentera här: