Cowboy och Indianer, på 50-talet

 
Lasse Ekerot, Kennet Kron, Gunilla,  Leif Görling (kusin),Torbjörn Järbe ?
Peter Andersson,Annmarie (syster), Berit Storm,Lill Classon,Janne Ekerot,
Hasse Göransson (kusin), Krister Boman
 
Innan det fanns,Tv,datorer,telefoner
och bilar på Långgatn
Så hann vi leka i "våran "skog.
Vi var många barn på gården i olika åldrar.
Jag har kniven i ryggen.
men glad ändå.
 
 Våran skog 2013
 
 
1 berith oldin struwe:

skriven

Hej Gunilla! Jag gogglade på Torbjörn Järbe och hamnade till slut även här på din sida. Vilken känsla!!! Jag har också det här fotot och det är mig verkligen kärt. Vilka minnen av lekar och skogen och alla barnen. Jag känner igen dig också. Visst var vi lika gaml?. Födda 1945. Men vi umgicks inte som tonåringar vad jag minns. Det här har verkligen lyft min dag. Stor kram till dig/Berith (Storm)

Svar: Hej Berith! Långgatan glömmer man aldrig.jag kommer ihåg dig också Tur att det finns några kort på oss, Vi hade ingen kamera så jag vet inte vem som tagit bilden? Du kanske är med på kortet -svårt att minnas alla. barn på gården Kram
Gunilla Åkerlind

2 berith oldin struwe:

skriven

Jag sitter längst fram med höjd pistol. Kjol och bh!! som jag gissar min mamma hade sytt.
Jag känner igen och kommer så väl ihåg dig och din syster.
Så roligt det var att leka i skogen bakom huset. Med järnvägsspår till Mjölkcentralen.
Vilket nummer i huset bodde ni i. Jag bodde i 2:an och har just också fått kontakt med Margaretha Scheele som bodde i samma trappuppgång.

Svar: Vi bodde i 8 a längst ner i en liten tvåa Du bodde på andra våningen minns jag Konstigt ...vi pratade om Långgatan när vi var hos min bror, min kusin Hasse och syster -och vi minns olika vi hade så roligt -pratade om Margareta och dig och alla i olika trappuppgångar .vi räknade till över 80 barn i olika åldrar.
Ps/ jag tänkte på ett julgransplundring -om du var med på det kortet?
Gunilla Åkerlind

Kommentera här: